Schnyggt...

Som läget nu är har jag fortfarande en inflammation vid tumfästet (kommer inte ihåg vad läkaren sade att det hette...) och igår var jag hos handterapeuten. Hon var himla käck och trevlig vilket var en härlig omställning i jämförelse med allmänläkaren på vårdcentralen... Vi gjorde lite övningar och hon vred, vände och klämde för att undersöka handleden. Ibland gjorde det sjukt ont, Ao... En sena i handen är infalmmerad vilket gör att den svullnar och inte kommer igenom den trånga sektion där alla leder i handleden passerar för att kopplas ihop med underarmen. Se nedan ;):



Detta innebär att jag helt måste undvika att röra tummen på fel sätt och att låta infalmmationen läka. Nu ska jag ha på mig en rejäl stödskena dygnet runt i tre veckor. Hoppas verkligen att detta blir bra sen... Får endast ta av mig den en gång om dagen, och detta endast om jag skall duscha. Det är som ett löstagbart gips! Tack för den ;).



Kommentarer
Postat av: Jenny

You poor poor thing... vad har du gjort, är det en kassaskada?

2010-03-25 @ 12:44:38
URL: http://seasiders.blogg.se/
Postat av: Babe



Ja, handläkaren sade det. Men det är svårt att bevisa svart på vitt. Men ja :P. Jäkla scanners på jobbet! Det är en förslitningssakda, kul när man är 22år...

2010-03-25 @ 17:14:23
Postat av: Susann Nilsson

tiden går fort!Hoppas det blir bra!!!! Kram

2010-03-25 @ 21:50:40
Postat av: Lippe

förslitningskadad va haru nu gjort... ja trodde tibbie gjorde sånna saker själv. du får väl träna upp andra handen nu ;)

2010-03-25 @ 23:18:28
Postat av: Babe



Haha, jo det där har jag ju inte redan fått höra... :P. you nasty one!

2010-03-26 @ 07:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0