Tvättstugebekymmer

Förra veckan när jag hade tvättstugan blev jag nästan lite ilsken. När jag kommer ner och ska hämta vår tvätt är det någon annan som har satt igång två maskiner, när det fortfarande var 1,5h kvar av min tvättid. Jag blir sjukt irriterad, hade varit skillnad om det hade varit typ fem-tio min kvar. Tur för henne så var maskinerna klara och jag lade ur tvätten i en korg. Annars hade jag tagit ut kläderna ändå...

Precis när jag skulle gå så kommer hon, tanten! Åh, fan vad irriterad jag blev. Behärskade mig ändå... Jag frågade om det var hennes tvätt och det var det. Jag fick förklara för henne att jag inte accepterar att hon springer i tvättstugan under min bokade tid och att jag har över en timme kvar på mitt pass. Jag är inte färdig! (Ahhhh!!!). Hon ber om ursäkt och säger att hon tvättar till sin son och tittar lite sympatiskt på mig. Haha, och hon tror allvarligt att jag ska tycka synd om henne. Ja jo kanske för att hon har en inkompetent son som inte kan tvätta själv, fan vad oattraktivt :P. Ingen sympati här inte. Fortfarande irriterad...

Hon kommer med motargument att jag faktiskt inte var nere i tvättstugan när hon kom dit. Va! tänkte jag. Nej det var jag inte för jag antar att grannar skall acceptera tvättiderna och att jag inte ska behöva sitta där nere och vakta under mitt pass. Folk har inget vett i skallen! Det fanns lediga pass efter mitt och TRE hela dagar före och efter, varför tvätta just nu! Hon tog sin tvätt och öppnade tvättstuga nr2. Där stod det dock en annan kvinna och tvättade så hon fick snällt ta svansen mellan benen och ta med sig tvätten upp.

När jag kom hem så var jag fortfarande sjukt irriterad. Jag tycker det är en principgrej. Hatar verkligen när någon kan gå ut och in där vi har alla våra kläder.

Iaf så tog jag ut lite aggressioner på Martin också. Jag skulle gå tillbaka ner till tvättstugan för att se att hon inte gått tillbaka när jag gick upp. Yep, I'm a Biatch. Så hotade jag Martin lite snällt* med att om han inte tagit bort sina underkläder från soffan tills jag kom tillbaka så skulle jag köra dom i en dokumentförstörare! Hahaha. Förlåt!

Sometimes I´m not so nice!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det där med tvättstugan har jag vart med om flera gånger hemma, det finns en medelålders kvinna i vår trapp som har gjort så åtminstone 2 gånger när jag tvättar. Hon e nog bara elak av naturen för inte är hon trevlig när hon handlar heller... Du ska inte ge dig, jag fattar precis.

Vissa människor!

2010-03-30 @ 11:43:10
URL: http://seasiders.blogg.se/
Postat av: Babe



Haha, skönt att någon har samma problem :P

2010-03-30 @ 12:13:51
Postat av: Anonym

haha hota me att förstöra datan istället, då blire fart på han ;)

2010-03-30 @ 12:22:47
Postat av: Linn

Haha du är kul du! Heja Heja!

2010-03-30 @ 12:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0