Öland via Söderköping

Resan till Öland gick hur bra som helst. Jag plockade upp Christina och Linn i Älvsjö station på måndag fm och sedan gav vi oss av. Via Norrköping åkte vi till Söderköping där vi år lunch och sedan himelskt god glass på glassrestauranten Smultronstället (you heard me - Glassrestaurant!). Var där för två år sedan med mina Berlin-bitches. Man får en riktig meny samt en servitör kommer och tar ens beställning - riktigt trevligt!

Vi åt en massa gott och sedan begav vi oss till Glitter's outlet som ligger en bit bort från glass-stället. Jag fyndade en del finfina smycken till riktigt bra priser (bilder kommer).

Vi fortsatte vidare nedåt landet och stannade sedan i Oscarshamn för att handla på Maxi. Vi shoppade mat för större delen av veckan och bunkrade upp :P. Första kvällen åt vi en massa sill och färskpotatis <3.

Resan gick som sagt bra och det gick utmärkt att köra både ner och hem. Vi har haft det lugnt och skönt med lite sightseeing och lata dagar på stranden. Vi har inte kivats ett dugg, allt har fungerat super. Ser redan fram emot nästa sommars äventyr ;).

Självklart beställde jag in en jätteglass (inte stor prisskillnad så what the hell...) med varm fudge, mums-mums, brownie/valnöts/Lion-glass och grädde. Linn tog en sommarklassiker med vanilj/jordgubbsglass, jordgubbssås och grädde. Christina tog en mer udda variant med bland annat hallon och lakrits. Vi bokstavligen rullade till Öland.




SMULTRONSTÄLLET


GÖTAKANAL

Kommentarer
Postat av: Christina

Mums! Jag skulle kunna åka till Söderköping endast för glassens skull, och för det trevligt sällskapet också såklart ;) (Och för att åka kaxig flakbil eller vad det nu heter!!)



Länge sedan jag känt mig så lugn och utvilad på en semester, underbart tjejer! :)



Krams

2010-06-22 @ 00:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0