Middagstips:

Tänke tipsa om en snabb och enkel middagsrätt nu när jag ändå är i farten. Denna är ursprungligen från min plastis Håkan - han samlar många pluspoäng när han lagar denna rätt ;). Det är en tonfiskröra med curry.



Tonfiskröra:
1st Stor gul lök
Några vitlöksklyftor
Paprika (hackad i valfria färger)
Tonfisk i vatten
En stor burk creme fraiche (30%)
Curry
Salt
Peppar
Lite socker
Ev. thaisås, ketchup eller annan krydda efter smak.

Stek lök, pressad vitlök och paprika tillsammans med kryddorna och sockret. Sockret ska få fram en godare löksmak och om man steker curryn innan man häller i mjölkprodukterna så skall den få en lite kraftigare smak. Blanda i creme fraiche och tonfisk. Jag föredrar en fet creme fraiche för med en light-variant så blir såsen väldigt rinnig. Låt puttra och smaka av. Serveras med pasta och sallad.

Tillagningstid ca. 20-30min.




SUPERB **

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0