För en godare sömn

I födelsedagspresent fick jag ett presentkort på Atlantis (sängbutik). Där köpte jag i tordags en tempurkudde och jag sover redan superskönt! Den är hårdare än en vanlig kudde men ger mycket bättre stöd till nacke och huvud. Den jag köpte, Millennium storlek Medium, är kupad vid nacken och går ut vid axlarna så att man inte skall dra upp axlarna mot öronen och på så sätt spänna sig. Det är också som en "skål" för huvudet så att man ligger stilla i en fast position som minskar belastningen. Killen i butiken sade att det är vanligt att det tar 2-3 veckor innan man vänjer sig då den är hårdare än en vanlig kudde men jag känner redan att jag sover riktigt bra med den. En mycket väl värd investering!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0