Fredag

Idag var det en extra "mattestuga" för alla oss i Kalkyleringskursen som måste fräscha upp matte-minnet lite. Det var genomgång av tal som var väldigt basic och lite tentaexempel. Tyvär gick brandlarmet två gånger och när typ 300 pers ska ut och in igen (2ggr!) så blir man ju lite trött. Tur att jag slapp sitta i trappan iaf... Trots detta så var det mycket bra för min del, jag måste få det förklarat för mig, annars står det rätt stilla i hjärnkontoret. Ska satsa på att gå på alla dessa extraseminarier (tror inte att man kan hota sig till ett godkänt här, det gick ju bra på högstadiet...). Ska försöka ge allt så att tentan går vägen!



Sen var jag på Inn & Finn vid Rådmansgatan och köpte en fin hållare till alla mina tidningar (som annars ligger lite överallt...). Men självklart kan man ju inte bara köpa det man hade tänkt utan det blev svanen-märkta kaffefilter (100st för 10:-), en liten fotoram (12:-) och muffinsformar med hjärtan på (10:-) också! Himlans bra att ha...

Tog mig i kragen och bara passerade men alldeles intill ligger Espresso House som gör världens godaste latte... Mmm, men inte idag, inte slösa i onödan...




Efter det stötte jag på en gammal kompis som bor i samma hus som mamma jobbar, Tulegatan. Så vi hade sällskap dit och då passade jag på att hälsa på min kära mor och överlämna en liten present jag köpt till henne - Nya Lypsyl Goldshine. Oh lala! Mamma är ju lite bling-bling. Glad blev hon och som tack fick jag en fralla med ost och skinka. Vi satt och tjattrade en stund och sedan bar det av hemåt. Köpte Bubblerooms nya tidning på vägen (har nyss läst ut boken "Medmänniskor" som jag kan rekomendera strakt!). Valde den pga miniprisetpriset på 10:- och den var väl värd det med lite härliga modereportage och tips.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0