Landet 15-17 maj



I fredags bar det av till landet. Håkan och jag köpte med oss blommor ut så det har planterats och gjorts fint nu till landet-säsongen :). Jag kom ut lite tidigare än de andra eftersom mamma jobbade men hann öppna upp lite och mysa en stund framför stugan innan dom kom. På fredagskvällen åt vi en god middag och spelade lite Yatzy samt plump. Lite penionärs-varning men det skiter jag i. Vi hade supermysigt ;). Mamma och jag hittade lite kul saker från Thailand, vem är snyggast:


 På lördagen tog vi några krafttag. Blommor planterades som sagt och bilarna blev tvättade och städade. Tvätta bilen är en av mina nya favoritsysslor ;). Den ska vara shinylicious!



Dock var det en totalmiss att tvätta mamma & Håkans bil innan våran lilla roadtrip till Stjärnhov (en liten håla där alla känner alla :P). Dom håller på att lägga ny väg så den gamla asfalten var borttagen och kvar fanns bara sand och grus att köra på...


Passade på att hälsa på farfar när vi var där. Han bor 1 minut från Percy & Ewa som vi var där för att hälsa på. Tog med mig en förpackning mazariner och två timmar senare ringde mamma och sade att det var dags att åka tillbaka. Är inte ofta vi ses så det är bara att passa på :). P & E följde med till landet. Tog det bara lugnt på kvällen och läste lite i nya :



Håkan har meckat med den nya uppsamlaren han hämtade på jobbet i fredags, superbra grej som suger upp allt gräs och fördelar det i två behållare så inte allt ligger kvar på gräsmatan. Han är så lycklig över den nya åkgräsklipparen <3




Låg och solade en stund i dag innan det var dags att åka. Självklart måste Shrek vara med. Han är en riktig kelgris <3.



Vid 13.30 var det dags att åka. Jag hämtade upp pappa nere hos min farbror i Åker innan det bar av mot Stockholm. Hade lite tidspress eftersom jag skulle hem och svettas på Mallans aerobic ;)

Var tvungen att ta en sväng vid strandvägen i Mariefred innan jag åkte, är så himla fint nu när allt blommar och solen lyser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0