Vad ska jag göra?

Var som sagt på öppet hus på universitetet igår. Först när jag kom dit så var jag lite halvt panikslagen. Det var mycket folk, var svårt att orientera sig och sen var det det här med studievägledningen... Hade förberett lite frågor och funderingar men vad vill jag egentligen?? Så jäkla svårt. Ska jag plugga något som låter kul och intressant eller något som är ansett vara en bra utbildning rent framtidsmässigt. Det sistnämnda alternativet låter ju rätt självklart, men det finns så mycket jag vill göra! Såg att Berghs School of Communication har en treårig linje där man läser ½ år i Stockholm och 3½ i New York, hur nice låter inte det... Ja, vad gör jag nu? Får fundera lite till.

Dagen började med två avsnitt av Sex and The City och lite frukost till det. Sedan kom våran husvärd förbi för att sätta upp brandvarnare och taklampa i hallen eftersom dessa saknade/hade trasiga fästen efter att målaren hade vart där och stökat. Skönt att få det klart! Mamma kom sedan och plockade upp mig och vi åkte till Farsta C där vi shoppade 18års present till min kusin Fanny och åt lunch - Sushi! Mmm! Ett besök hos morfar var nästa stopp. Hade köpt med oss lite gottis till honom och fyllde på kylen lite. Helst skulle han väl inte äta någonting alls, till och med det blir jobbigt när man blir äldre tycker han... Snart bara skinn och ben kvar av den mannen. Tänk om man hade samma problem :P. Ska skärpa till mig lite med träningen nu, har blivit dåligt med aktivitet på den fronten. Hade ett PowerStep pass inbokat i morse som jag motvilligt fick avboka då jag är snorig och täpp i näsan. Martins fel, har säkert legat och flåsat baciller på mig hela natten... Bara att bjuda tillbaka ;).

Nu har jag och mamma rensat ur förrådet i mitt fd rum och hittat en jävla massa skit som jag har sparat på. Lite gamla skolgrejer och lite gott&blandat. Ska försöka få med mig allt idag och lasta in skiten hos pappa :P. Finns ju ingen risk att vi får in mer på våra 41kvadrat... Tur att jag har en tom garderob hos pappa som jag kan dumpa allt i...

Snart blir det middag - mammas ugnspannkaka - länge sedan!

* *

Kommentarer
Postat av: Mayvor

Hej gumman. Jasså sonen är snorig. Hördu, släng inget. Jag samlar till kyrkan du vet. Ha det bra. Kram

2009-03-11 @ 18:08:53
Postat av: Jannica

Varför måste du plugga till hösten?



Jag tycker inte du ska göra någonting, vänta med att plugga! Något jag lärt mig efter många år är att inte göra något förhastat eller något som inte känns 110% rätt. Du har ju ingen brådska. Vänta, känn in, ta det lugnt. Alla svaren kommer till dig när det är dags. Du har ju ett bra jobb som du klarar dig på, varför stressa ifrån det?



Alla svaren kommer till dig, när tiden är mogen :-)



Och en sak till. Jag tycker det är viktigt att tänka att en pluggperiod BÅDE ska vara kul och intressant OCH ge jobb efteråt :-)



Kram på dig

2009-03-11 @ 21:47:42
URL: http://lagerhult.blogg.se/
Postat av: Babe

Jo jag vet, men vill plugga, känner mig redo. Är typiskt mig att stressa upp mig och bara vilja ha allt klart. Planerarmänniska ända in i själen. Det är mitt största problem...

2009-03-12 @ 17:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0