Onsdag den 22 juli

God morgon!

Uppe med tuppen för att försöka få lite ordning och reda i kaoset som är här hemma. Eventuella outfits till resan ligger överallt och jag har verkligen brett ut mig nu när det finns hela 41kvadratmeter bara för mig ;). Har ett litet problem: min kabinväska är för stor. Hade den som handbagage hem från Thailand men då får man ju ha med sig lite mer. Vill ju inte stå där på torsdag morgon och upptäcka att väskan inte får gå med som handbagage... Ska kolla med pappa & mamma, något måste man ju kunna trolla fram.

Har tänkt på en del lustiga detaljer angående resan. Ryanair är billiga på flyg men ALLT utöver själva flygpriset kostar. Först är det flygtillägg, skatt, extra för att få checka in en väska (utöver handbagage), kostar 35 euro om denna väska är för stor, kostar 40 euro om man inte checkat in online och kommer till Skavsta utan boardinpass (vilket inte står när man bokar eller i bekräftelsen - i sånna fall extremt finstilt...). Känns ju lite lustigt att den billiga resan till slut blir rätt mycket dyrare. Flyga för en krona gör man om du har ett bagage i size zero - ett brevpapper dvs - och om du är helt införstådd med den finstilta texten längst ner på sidan 45 i incheckningsmanualen... Alla älskar lågprisflyg!

Nu ska jag städa, åka till Ikea, handla där till mamma och pappa, hem till mamma med hennes skaker, hem till pappa med hans saker, då även göra en husransakan och se om jag hittar en väska, shoppa lite nödvändigheter som jag glömt, packa klart vilket jag inte hellar har gjort, måla naglar, lämna bilen hos pappa, åka hem med packningen till mamma, till stan för att träffa Linn, hem till mamma och Håkan för tredje gången. Det är min dag ;)

Måste bara kommentera hur otroligt det är att denna låt alltid spelas på radio oberoende av vilken jäkla kanal man byter till. Sönderspelad är ju bara förnamnet.


Kommentarer
Postat av: Olof

Sv; Tack! :)

2009-07-22 @ 10:49:32
URL: http://thecompletetruth.blogg.se/
Postat av: Bullen

Du glömde att även Ryan Air flygplatserna ofta ligger långt ut från staden, så resan till hotellet blir ofta dyrare än om du skulle köpt "fin biljetter"

2009-07-22 @ 18:11:53
Postat av: Babe

Det är helt korrekt. Som tur är för oss så går det tåg från flygplatsen till Berlin centrum. Men det finns ju i många andra fall svårigheter med kommunikationer så frågan är ju vad som är värt när man räknar ihop totalen... ;)

2009-07-22 @ 22:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0