På gott & ont

Jah! Nu är tanden borta. Är inget att rekomendera men det var ett nödvändigt ont... Det kändes nästan ingenting, det läsliga var ljudet av borren och känslan när han sydde igen såret. Tråden är väldigt fint vävd men eftersom den har struktur så känns det när den dras genom skinnet. Nu kanske det här låter skitäckligt men det var faktiskt väldigt faschinerande. Man känner ju ingen smärta utan kan fokusera på vad tandläkaren gör och observera lite, rätt intressant faktiskt... Roligaste måste ha varit när bedövningen började verka för det kändes som halva ansiktet blev förlamat och att man inte riktigt hade kontroll på på tungan och halva läppen :P. Blev lite frustrerad när det kliade i örat för när jag skulle klia tillbaka så kändes det ingenting pga bedövningen sträckte sig ända upp mot tinningen :P. Vilket problem...

Var dock inte så himla kul när bedövningen släppte. Smärta var bara förnamnet, kände mig lite handikappad eftersom man knappt kan svälja, inte äta och knappt dricka. Kan bara säga att det är mycket bättre andra dagen. Känner mig bara trött och dåsig idag eftersom jag inte ätit så mycket. Som tur är har jag en underbar mamma som hämtade mig tidigare idag och som värmde soppa till lunch. Tur att man har nån som tar hand om en när man känner sig liten och svag <3 ;)

Något som piggar upp är Johan Glans & Björn Gustafssons Abba Medly från Gulbaggegalan. Inte deras bästa uppträdande men extremt charmiga outfits ;)



Kommentarer
Postat av: MAckie

Jag opererat bort båda mina nedre, såg ut som om jag hade en tenniskula i munnen 1 vecka efteråt :O



Värken släpper efter ett tag och sen är det värt !

2009-01-13 @ 20:42:00
Postat av: Anonym

2009-01-13 @ 21:22:39
Postat av: mamma

love you min tappra Dotter. puss mamma

2009-01-13 @ 21:24:38
Postat av: Chriss

Då vet jag att det blir bättre! Thanks :)

2009-01-13 @ 21:27:03
Postat av: Pauli

Jag e så stolt över dig min underbara Chriss:)

Hoppas du har vilat upp dig!

puss på dig snygging

2009-01-13 @ 23:17:16
Postat av: Babe

Pauli! Jag är megadålig nu! Kom och kramas :(

2009-01-14 @ 07:54:12
URL: http://chrissanbabe.blogg.se/
Postat av: Anonym

ahhhh ha ha ha ha! Paula nästa partyoutfit! chriss din stackare krya på dej nu;=)

2009-01-14 @ 21:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0