Folk är inte kloka i huvudet!

Igår hade jag jordens skitdag på jobbet. Dagen började med en helt rabiat kund som vräkte ur sig de värsta sakerna jag hört under min tid på Bauhaus. Det var personangrepp och en massa jävla skitsnack, trodde knappt att människan menade allvar. Känns ju lagom kul när man kommer till jobbet och ska hjälpa sin första kund, då man är på gott humör, och får höra : " Du måste ju vara helt dum i huvudet, fattar du ingenting eller, hur fan kan du ens jobba här, fy fan...". Öh, vad! Man har knappt sagt hej till människan och han får jordens raseriutbrott. Varför? 1. Han fick inte såga i butiken, 2. En vara saknade ean-kod. Självklart är detta kassörskans fel, absolut! För det är ju vi deltidare som bestämmer allt på företaget... Vad fan tänker folk med, röven tydligen! Tänkte bara att den här skiten tar inte jag från ett äckligt jävla svin som bara vill hävda sig så jag gick därifrån. Som tur var hade jag Hanna där, annars hade han fan inte fått nån hjälp!!! Gubbjävel på ren svenska. Men det får man ju inte säga högt... Hade velat dela med mig av hela ordförrådet för då hade han fått höra så det hade räckt för hela året. Det är inte det att jag tar åt mig personligen av det han sa, vet att jag inte är dum i huvudet, men är så jävla tråkigt att bli påhoppad och behandlad som en påse skit på sin arbetsplats bara för att han hade en dålig dag. Honom skulle jag bara vilja gräva ner 20meter ner i backen and never look back ;). Jävla svin! Det roliga var att under tiden som vi var tvugna att leta upp ean-koder som saknades stod han och hetsade gubben bakom, en bitter pensionär som uppenbarligen inte hade något bättre för sig han heller. Så när jag sedan skulle hjälpa honom var han skitsur på mig, fast jag inte ens sett människan innan, folk är ju roliga. Han spydde ur sig typ samma som svinet innan men egentligen borde man bara skratta åt dem för att det är så jävla sjukt patetiskt. Hoppas dom känner sig nöjda med sig själva, riktiga män. Det är så man behandlar sina medmänniskor, men han hade säkert inte fått något på länge, inte konstigt med den jävla attityden.

Nu har jag fått det ur mig, känns bra ;)


Kommentarer
Postat av: Miranda

Usch!! Det är verkligen sådana stunder som man hatar service-yrket. Man vill bara säga upp sig och stänga in sig på ett kontor istället...

2009-01-27 @ 12:06:38
URL: http://mirandasminut.blogspot.com
Postat av: Linn

Ibland förvånas man över hur otroligt korkad människan är. Du är duktig du som står pall för alla dumma kommentarer. Men vad annat kan man göra? Säger man något liknande tillbaka får man ju sparken. Mycket ska man stå ut med...

2009-01-27 @ 19:16:42
Postat av: Jannica

Det finns verkligen märkligt folk. Och just i såna där jobb får man ta mycket skit. Det jävligaste är nästan att oavsett vad kunden häver ur sig, kan man inte göra annat än stå och le och ta emot all skit. "kunden har alltid rätt" jag hatar verkligen den meningen!

2009-01-31 @ 22:59:40
URL: http://lagerhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0