Bangkok: Grand Palace & Ocean World

Funny things we have seen:

Ar detta logiskt? Haha, nope...



Kanner du for att bo har kanske?


Vi var pa matmarknad i Krabi Town, at inte gron currysoppa om du inte gillar spicy spicy hot hot, brande rejalt :P
Det saljs olika spett for ca 2,5 kronor styck.


I Bangkok har dom elefanter mitt i stan, bade sma och stora, vilket vi tycker ar djurplageri med tanke pa hur mycket folk och trafik det ar har.  Inte en naturlig miljo for ett stackars djur...


Nar vi var pa stan igar gick jag pa trottoaren och helt plotsligt kande kag nagot vid armen och vande mig om, dar stor en javla jatteelefant i en grand och snuddade vid mig med snabeln. Fy fan vad radd jag blev! Tur att jag inte ramlade ut pa gatan... Close. Inte direkt det man forvantar sig att se mitt i stan! Blev lite for mycket igar sa vi kopte med oss lite mat och satte oss pa hotellrummet och at. Stan ar perfekt for shopping och lite sightseeing men kvallarna ar galna. Det ar girlie-bars overallt, vita man med thaiflickor, alkohol, liv, dundrande musik, trangsel och crazy stuff som det dar med elefanten. Man blir lite for overrumplad vissa stunder att man nastan kvavs. jag gillar storstader, men det far inte bli for mycket...

Vi har akt skytrain och tuktuk. Skytrain ar mycket smidigt och kostar 120baht for ett endagskort. Da kan man ta sig till det stora helgmarknaden och runt storre delen av staden. Skitirriterande nar man tar en tuk tuk for dom vill bara kora en till en massa smyckesaffarer och skraddare pa vagen och sager att de ska fa gratis bensin da, men det far dom inte sa sager dom samma sak om nasta stalle bara for att man ska handla dar... I don't like that.

Igar var vi och tittade pa Grand Palace. Mycket fint och sevart, 300baht i intrade. Dock var det mindre an jag trott men sjukt fint. Allt var klatt i sma speglar, mosaik och guld. Nagot for mamma :P Bling bling!





Vi var ocksa en snabbis pa Chatuchak Weekendmarket vid Mo Chit. Dar var det helt galet mycket folk. Man kan verkligen hitta allt mojligt dar. Kopte ett skarp for 10kr, sju par fina orhangen for 25kr och 3 sota portmonaer i skinn for 25kr. Vi stannade inte sa lange for det var galet. Varsta jag sett var nar dom korde runt pa en manniska som hade varit med om en hemsk olycka, antagligen en brand, da han/hon hade blivigt av med allt har, ogongloberna var bara roda halor och det var sjukt hemskt! Sa korde dom runt denna stackrs manniska som inte har nagot att saga till om for att tjana pangar pa det. For att turister ska lagga bidrag i en kopp.... Fy fan.



Idag har vi varit pa Ocean World vid Siam Station och tittat pa undervattensdjur :). Det basta var tanken med hajar, pingvinerna och jatteskoldpaddorna. Vi akte en kort tur i en av de stora aquarierna med en bat som hade ett glasfonster i botten. Dock sa sag man inte sa bra. Man hade en battre upplevelse nere i tunnlarna under tankarna dar det kandes som djuren var precis intill.

MALLAN VARNAS, HAJBILDER!




Killikill



Har ser vi Martin stoppa huvudet i ett akvarium -Hello fishy!



 Snart ska vi aka och hamta Martins skjortor och sedan far vi se vad vi hittar pa. Vi aker harifran till Phuket i morgon och sa far vi se var vi tar vagen dar, Phi Phi kanske...

Ses snart :)

Kommentarer
Postat av: Pauli

snygging KOM HEM!!!!



PS: jätte jätte fina bilder:)

2008-12-21 @ 10:10:15
Postat av: Lisa

ååh, lite värme vore inte fel!

2008-12-21 @ 10:21:56
URL: http://picturesofme.blogg.se/
Postat av: mmmmmmmmmmmmmMayvor

Hej på er. Vad ni har det härligt...Det här blir ett minne för livet för er. Kramisar Mor o Svärmor

2008-12-21 @ 11:05:25
Postat av: chrille

klart som fan ni ska till phi phi fucking underbart ere :D ät mycke nutella pankaaaakor så jävla gott ska ta reda på va stället hette där vi bodde, as bra.....tin tattoo kanske?

2008-12-21 @ 13:49:07
Postat av: Anonym

Myyy god jag höll på att skita ner mej bara när jag scrolla förbi!! thank you for the warning babe=)

2008-12-22 @ 07:36:51
Postat av: Syster/Svägerska

Hejsvejs hjärtan. Följer er resa med spänning.Jag e så rudis bara, hajade inte att jag kunde skriva till er här.Ding ding:P Blev helt lycklig när jag såg era dyk foton. Helt fucking cooool. Så vackert överhuvud taget. Synd på det där med mi sa haany, only ten dallas :D ha ha. Vet inte om jag skulle fixa det, Bankok Hilton nästa för Maria he,he. Hoppas ni mår bäst. PUSS&KRAAAM Maria/Syrran

2008-12-22 @ 19:45:42
Postat av: Linn

Hey baby!

Tar och skriver några rader idag.

Är inne och gluttar på bloggen varenda dag, man vill ju inte missa nåt :p

Orkar dock inte alltid skriva men nu är det bannemej på tiden. Hoppas du läser kommentarerna.

Jag är sjukt avis på dig och shopping Mekkat i Bangkok! Jag vet vart jag ska åka 2009 iaf :p

Hoppas ni njuter av semestern! Nu är det jul om 2 dar och jag önskar er en mkt GOD JUL! Lovar att äta lite julmat åt dig med på onsdag :)

Ha det vännen! Pussar

2008-12-22 @ 21:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0