Valborg på landet

Det har varit en lugn helg på landet med pappa och Martin. På fredagskvällen blev vi bjudna till min farbror, hans fru och kusinerna på middag, det blev grillat med potatisgratäng & sallad samt vaniljglass med varma hallon till dessert :). I lördags var vi ute i hagarna och fiskade och på kvällen grillade vi fångsten hos farbror. Gäddorna smakade faktiskt mkt bättre än fisken de bjöd på som var köpt i affären. I söndags tog vi ett krafttag och oljade in det som var kvar på soldäcket. Martin och jag tog en promenad i omgivningarna men vi kom inte så långt för det är översvämningar överallt och efter en stund övergick vägen till en sjö... Vädret har varit växlande och självklart lös solen som aldrig förr igår när vi skulle åka hem.





Martins gädda var riktigt girig. Inte bara ville fisken åt Ms drag utan den hade även fyra småfiskar i magen! Hungrig firre. ↑

Jag fastnade självklart i ett träd efter tre kast så Martin "Storfiskaren" Tillberg fick rycka in...↓



(Hihi, ser ni linan som går mot trädet och inte mot sjön :P)



The end of the road




Lille Uno, min kusins hund :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0