Jäkla demonstationer!

Som hela världen vet är Bangkoks flygplats stängd och vi kommer inte dir som tänkt på måndag :(.  Är så jäklans typiskt när vi har gått och längtat i 11 månader på den här resan! Nu är läget i alla fall så här: vi har avbokat den 1a resan och bokat en ny via Apollo. Så resan blir av! men inte förrän den 5e december. Så vi åker altså om exakt en vecka och till Phuket istället för till Bangkok. Det tråkiga är bara att vi missar vistelsen på White Sand Hotell i hua Hin som vi bokat och fullbetalat den 2a - 5e december pga det inställda flyget. Känns ju trist, inte för pengarnas skull men att man ställt sig in på en viss rutt och planerat hela semestern. Blir helt enkelt nya planer... Hoppas bara att vi kan skjuta fram vår vistelse på Ko Tao där vi ska dyka eftersom vi sett fram emot det mest. Annars får vi bara hoppas att det finns plats för oss i alla fall så får vi lägga till lite extra. Resrutten blir som sagt annorlunda då vi flyger till och från Phuket, men vi kommer ändå åka till Bangkok eftersom vi har bokat och betalat hotell där 18e - 22a. Efter det får vi ta oss ner till västkusten igen och sedan flyga hem därifrån lördag den 27e.

Vi kommer i alla fall iväg!

Från Stockholm, Arlanda 14:05
Framme i Phuket  06:55

Från Phuket 27/12 10:50
Framme i Stockholm 16:25




Var och åt lunch med Mallan idag, hälsotallrik blev det. Smaskens! Sedan tog vi en sväng på stan och jag hittade supermysiga byxor på halva reapriset och en perfekt partyväska ;). Okynnesshoppade lite... Men vi gjorde nytta också, fixade presenter till Fatima som fyller 25 år på måndag! Kan inte säga vad det är, med det är bra ;)

Blir brunch i morgon kl 12.00 på Radisson och sedan vino-fino + singstar i morgon kväll för att fira kvinnan, måste nog stämma mitt höga C och värma upp lite...




Sedan åkte jag hem till kära mor min för att servera min lillebror lite Pantoloc jag köpte med mig från Apoteket. Han har ärvt storasystrarnas oroliga-mag-besvär tror jag minsann... Sedan var jag och mamma tvugna att hämta en penicilinkur till Håkan för han är dålig, jordens tandvärk... Usch och fy! Stackars lilla familjen.

Pappa har det bra han, strosar på julmarknad i Tyskland med gubbarna och dricker bira ;).

Efter det bar det av in till stan igen för att träffa Linn. Blev lite fika med Mambo Jambo te på Bueno Bolero (nej vi har inte hittat något nytt ställe än...) och även vi fönstershoppade lite. Köpte dock ytterligare en sak fast jag inte ska göra av med pengar: en ny kalender!!!! Alla som känner mig bra vet att det är en av mina käraste och viktigaste ägodelar! Alla borde ha en ;). Blev självklart en från Ordning&Reda! Dom hade 20% rea, perfekt!

Mamma! Stryk den från min önskelista ;)
( Ja vi håller på med sånt, en tradition från de unga åren :P)

 Hårdplast med plastfickor fram och bak så man kan göra sin egna design med bilder och fotografier. Sedan åt vi en härlig cheeseburger-middag på Burger King vid plattan( känns ju lagom bra när dagen började exemplariskt med en hälsotallrik... :P).

     

För att påminna mig själv om denna dag, all panik, ångest och magont så måste jag bara
lägga ut en bild som inte många kan relatera till just nu, orkar inte heller dra hela historien,
men de har mycket stor betydelse i just denna stund och en dag ska ni alla förstå :P

  

Om ni undrar varför jag är mer uppbokad än vanligt så är det baraför att
JAG TRODDE VI SKULLE ÅKA PÅ EN DRÖMSEMESTER PÅ MÅNDAG 
BUT APPARANTLY NOT
!
och jag har därför tryckt in så mycket som möjligt i helgens schema för att hinna träffa alla.

* *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0