"Shutter Island"

Jag har varit sugen på att se denna film rätt länge och jag blev verkligen inte besviken igår när det äntligen var dags! Det är en sjukt spännande och välgjord film i genren Drama/Thriller. Filmen är baserad på boken med samma namn skriven av Dennis Lehane, en författare som jag personligen tycker skriver väldigt bra och spännande böcker. Dennis Lehane är även författare av "Mystic River" (en av mina absoulta favoritböcker!) och "Gone baby gone". Ni som har sett och gillade filmatiseringarna av dessa böcker böcker borde verkligen se "Shutter Island" ♥.


Kommentarer
Postat av: patricia

jag såg den för några veckor sedan. tyckte den var riktigt bra. Det enda som var synd med den är att dom är lite väääl övertydliga. Domhade inte behövt förklara allt. Lite kan man få tänka själv.



Men i övrigt. riktigt riktigt bra film!

2010-04-22 @ 11:27:24
URL: http://tinie.blogg.se/
Postat av: Babe



Ja, den var skitbra! Var länge sedan jag såg en sån bra film faktiskt. Man brukar ju bli lite besviken. Men icke denna gång :)



2010-04-22 @ 17:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0