Påskhelgen

Det blev en himla trevlig start på April! Middagen och fikat hos Tony & Maria i fredags var supermysigt! Maria hade gjort jättegod smörgåstårta och paj. Hon är väldigt duktig i köket och det smakade verkligen himelskt efter en lång dag på jobbet :). Till kaffet serverade hon skitasöta cupcakes! Hon garnerade dom med en creme av bland annat mascarponeost och philadelphia... Mmm! Superfina var dom också!




Julia blev lite ledsen i ögat :(. Men kolla in ungens medelhavsblå ögon! Tror ni att det är lätt att säga nej till dessa :P. Blink Blink * *


Efter familjedaten åkte vi ner till Strängnäs/ Länna Bruk för att spendera helgen på pappas land. Det var svart som natten när vi kom ner och där nere i skogen får man verkligen öva mörkerkörning. Kolsvart! Mysigt var det ändå när vi kom fram till stugan, Rocktorp. I love that name ;).


Det blev snöskottning för gubbarna på lördagsförmiddagen. En hel del snö kvar som rasat från taket.


Är nästan lite tacksam över min hand och stödskena nu :P. Jag kunde glassa lite i solskenet istället, dock så stod jag för fiolerna i köket :P.

På kvällen var vi på middag hos några bekanta i närheten. Det var Påsk/födelsedagsmiddag där det bjöds på sillbord till förrätt, oxfilét samt lamm + potatisgratäng till huvudrätt och sedan kaffe + bakelse till efterrätt. Det gick ingen nöd på oss. Gubbarna blev rätt runda under fötterna så jag fick locka till mig bilnyckeln till farbrors suv och ratta hem.

Hoppas ni andra har haft en trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0