Ekologiskt



När jag går och handlar försöker jag handla ekologiskt. Finns ju ett rätt stort utbud av eko-varor nu och det känns värt att lägga några kronor extra på dessa. Det är ju också positivt om maten är närproducerad, svenskt är bäst ;). Idag på Willys fick jag tag på grädde, fetaost, mjölk, yoghurt, ägg, bananer, smör & müsli som var kravmärkt eller ekologiskt. Nästan allt finns som ekologiskt alternativ men det som förvånar mig är att frukt & grönsaker ofta inte finns. I och för sig bananerna då men det är det lilla. Något som jag lade märke till när jag var på City Gross här om dagen var att det knappt fanns något ekologiskt alls i grönsaksdisken, var allt slut eller ligger dom efter... Man kan ju försöka vara medveten :).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns ju massor av ekofrukt och grönisar på CG! Har du kollat hyllorna längst bak vid frukttorget?

2009-08-27 @ 09:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0